Στην λαϊκή της γειτονιάς

Σάββατο μεσημεράκι και αφού είχα τακτοποιήσει την μικρή Ζουζού με τα σχετικά, ήθελα να πάω μια βόλτα.
Ο καιρός κρύος και συννεφιασμένος με μια δροσιά που ενέπνεε υγεία. Έτσι αποφασίσαμε η μικρή να μείνει με τον μπαμπά της στο σπίτι και εγώ να πάω στην λαϊκή με το κλασσικό καροτσάκι της γιαγιάς...που μου αρέσει πολύ να σέρνω από δω και από κει.


Πήγα στον καθιερωμένο δρόμο που βρίσκεται η λαϊκή κάθε Σάββατο αλλά είχε μεταφερθεί αρκετά πιο κάτω για τους επόμενους 3 μήνες.
Εντάξει, αυτό κάνει την βόλτα μου στο κρύο μεγαλύτερη και για να την κάνει και πιο ευχάριστη είπα να βγάλω και μερικές φωτογραφίες.


Η άνοιξη έχει έρθει τελικά, σκέφτηκα απλά ο καιρός μας το κρατάει ακόμα κρυφό. Δεν πειράζει γιατί μας το μαρτυρούν τα λουλούδια και τα δέντρα, στο τέλος θα υποκύψει και αυτός.
Το καλύτερο ήταν ο δρόμος με τις αμυγδαλιές. τι ομορφιά!
Πάντα το αγαπούσα αυτό το δέντρο που συμβολίζει την αρχή μιας νέας εποχής.


Έτσι σύντομα έφτασα και στην λαϊκή. Η ώρα ήταν περασμένη και όπως ήταν αναμενόμενο είχε πολύ κόσμο μια που από το μεσημέρι και μετά βρίσκεις τα πάντα σε χαμηλότερες τιμές.


Ήθελα να βγάλω φωτογραφίες. Στην αρχή ήμουν διστακτική και σκεφτόμουν οι άνθρωποι δουλεύουν μέσα στο κρύο και μία τρελή θα αρχίσει να τους φωτογραφίζει αδιακρίτως;
 Έτσι αποφάσισα να είμαι διακριτική και να ρωτάω. Άλλωστε δεν θεώρησα σωστό να βάλω στο blog μου εικόνες ανθρώπων χωρίς να έχω πάρει την άδειά τους και άντε να το εξηγήσεις τώρα...
Δεν έβγαλα λοιπόν καθόλου πρόσωπα παρά το γεγονός ότι κάποιοι ήταν πολύ πρόθυμοι να ποζάρουν και να κάνουν πλάκα λέγοντάς μου "βγάλε βγάλε να τις δείχνεις στα παιδιά σου να τρώνε το φαΐ τους" και άλλα τέτοια.
Τι χαμογελαστοί άνθρωποι!

Την προσοχή μου τραβούσαν τα χρώματα!!

Οι αγαπημένες μου χοντρές χρωματιστές πιπεριές που γίνονται τέλειο φαγάκι στο φούρνο με κοτόπουλο και φρέσκια ντοματούλα, κάρυ και μουστάρδα...



Καροτάκι για την ψαρόσουπα που είπαμε πως θα φάμε αύριο με τον μπακαλιάρο που θα ψωνίσω παρακάτω.
Πιπεριές Φλωρίνης για να τις ψήσω στον φούρνο και να τις συντηρήσω στο ελαιόλαδο..
Υπέροχη σαλάτα!
Και πράσινες για ομελέτα με ξερό κρεμμύδι και μπόλικο άνηθο, πασπαλισμένο με ανθότυρο...
Το πράσινο χρώμα είναι συμπληρωματικό του κόκκινου και ο συνδυασμός υπέροχος!


Παρακάτω ο πάγκος με τους ξηρούς καρπούς.Απαραίτητοι για το ντουλάπι μας.


Κουκουνάρι, γιαούρτι, φράουλες, μέλι από την Ελασσόνα παραγωγή του παππού της Ζουζούς και κανέλλα!!
Υπέροχο!! Το τέλειο έδεσμα!


Καρύδια, ο βασιλιάς των ξηρών καρπών σε θέση περιωπής σε ένα υπέροχο μπλε "ηλεκτρίκ" φόντο που θα μπορούσε να είναι βραδινό φόρεμα!


Ο αγαπημένος μου παραγωγός που κάθε φορά έχει διάφορες λιχουδιές μανιτάρια, κίτρινα μικρά ντοματάκια, λωτούς, φράουλες...


Λάχανα εποχής. Δεν πήρα αλλά δεν έχουν υπέροχο χρώμα;
Τα πουλούσε μια κυρία που δουλεύει στις λαϊκές από 12 χρονών μαζί με τον πατέρα της. Τώρα πια είναι 40 έχει δύο μεγάλα παιδιά, ένα αγόρι και ένα κορίτσι και ο πατέρας της δεν είναι στην ζωή. Έτσι συνεχίζει η ίδια την οικογενειακή παράδοση. Ο πατέρας των παιδιών δεν ξέρει που βρίσκεται από τότε που ήταν έγκυος στο δεύτερο παιδί.
"Δεν βαριέσαι, καλύτερα, ο ρεμπεσκές". Η ετοιμολογία της λέξης; Ανεπρόκοπος, τεμπέλης.
Ήταν ψηλή γυναίκα και νταρντάνα, με δύναμη στα χέρια και στην ψυχή.
Μου χάρισε και ένα μοβ λαχανάκι για την κουβέντα.


Έφτασα στον πάγκο με τις ελιές. Εδώ μ' αρέσει, γιατί πάντα δοκιμάζω και από κάτι πριν πάρω.
Ελιές ξυδάτες, ελιές Καλαμών, ελιές ανάλατες... Πήρα Καλαμών.
Ο κύριος καλούσε τον κόσμο "να δοκιμάσει για να αγοράσει!"
Ένας χρήστης ουσιών που ήταν εκεί και έκοβε βόλτες (μην ρωτάτε που τον κατάλαβα) πέρασε στα γρήγορα και πήρε μια ελιά στα μουλωχτά!! Η συνήθεια σκέφτηκα και γέλασα! Να παίρνεις κρυφά και εκεί που σου προσφέρουν!


Μια υπέροχη μυρωδιά πλησίασε επιθετικά. Ζουμπουλάκια! Πόσο μου αρέσει αυτή η μυρωδιά!
Μου θυμίζει παιδικά χρόνια και παιχνίδι στην αυλή.
Το σπίτι μας στην Θεσσαλονίκη ήταν μονοκατοικία και σε έναν χωματόδρομο που δεν υπήρχε παρά μόνο μία ψηλή οικοδομή. Άσφαλτος υπήρχε αρκετά μακρυά για να μας επιτρέπει από 5 χρονών να παίζουμε όλα τα παιδιά της γειτονιάς στον δρόμο. Και οι πόρτες πάντα ανοιχτές.
Γύρω γύρω έμεναν οι φίλες της γιαγιάς, η κα Ζαχαρούλα, η κα Βασιλική, η Νούλη κ.λ.π. Ιδιαίτερα κοινωνική η γιαγιά και αγαπητή στα παιδιά, μια που πάντα τους έδινε το "κατιτίς". Γαριδάκια, Φουντούνια, Φοφίκο, Σοκοφρέτες...
Στην αυλή αυτού του σπιτιού η γιαγιά είχε τα λουλούδια της. Σκυλάκια, μία τεράστια τριανταφυλλιά που κάλυπτε όλο το διώροφο σπίτι μας, μία κερασιά, ζουμπουλάκια και άλλα εποχιακά.
Είχε και καυτερές κόκκινες πιπεριές για να μας βάζει στο στόμα όταν λέγαμε κακές κουβέντες, κυρίως εγώ δηλαδή που ήμουν πιο αθυρόστομη.
Αυτή η μυρωδιά με έκανε να πλησιάσω τα λουλούδια...





Αφού έβγαλα μερικές φωτογραφίες και μύρισα τα λουλούδια ζήτησα δύο ματσάκια φρέζες. Ο τύπος αμίλητος και βλοσυρός βαρύμαγκας, σαν κάτι τύπους που ότι και να κάνουν νομίζεις ότι είναι θυμωμένοι, μου διάλεξε τρία ματσάκια.
Ευγενικά, γιατί δεν σήκωνε και πολλά πολλά, του είπα "με συγχωρείτε, δύο ματσάκια ζήτησα όχι τρία".
"Το ξέρω κουφός είμαι;"
Μου έδωσε τα τρία ματσάκια και κράτησε τα δύο. Αυτός ήταν ο τρόπος του για να χαρίσει ένα μυρωδάτο ματσάκι φρέζες.
Α και μην νομίζετε ότι περιαυτολογώ.. απλά ήταν ήδη 14:30 και όλοι ήθελαν να αδειάσουν γρήγορα τους πάγκους τους για να φύγουν.


Δίπλα ήταν ένα κοριτσάκι με μία γυναίκα και ζητούσε επίμονα τα τριαντάφυλλα της φωτογραφίας. Η γυναίκα χαμηλόφωνα του έλεγε "δεν έχουμε λεφτά παιδί μου"
Ο τύπος είπε βλοσυρά στο κοριτσάκι "διάλεξε ένα ματσάκι τριαντάφυλλα"
Είναι τελικά πράγματι πολύ μάγκας ο τύπος!! σκέφτηκα.


Λίγα αρωματικά μανταρινάκια, βάζουμε και τις φλούδες στο τζάκι και μυρίζουν υπέροχα...


Όσπρια. Από εδώ πήρα φασόλια γίγαντες για τον φούρνο με καρότο, κόκκινη πιπεριά και φρέσκια ντομάτα φυσικά και πάπρικα γλυκιά..Λουκούμι νόστιμα σαν κάστανα!!
"Στην φρέσκια ντομάτα πάντα να βάζεις λίγη ζάχαρη μου είπαν κάποτε και εγώ το τηρώ ευλαβικά"


Εδώ δεν κατάλαβα το χειροποίητο του πράγματος και ο δημιουργός την είχε πέσει στα σουβλάκια παρακάτω...


Φτάνοντας προς το τέλος της βόλτας μου, γιατί είχε δυναμώσει λίγο ο αέρας και το κρύο και καθώς έβγαζα φωτογραφία ένιωσα κάτι να μου χτυπάει τα πόδια.
"Άιντε προχώρα κλείνεις τον δρόμο!!"
Ήταν η μαγκούρα του παππού!!

Ήταν η ώρα να γυρίσω σπίτι...



Σχόλια

  1. χε χε αυτοί οι παππούδες κι οι μαγκούρες τους....όμορφες εικόνες μικρή!!όμορφοι άνθρωποι, σαν τον λουλουδά σου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλημέρα!
    ναι δεν είναι απίστευτοι μερικοί παππούδες;παρεξηγημένοι!
    Στο χωριό του Δημ. λένε "TI στο χωριομ κι φταίω;!!"
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αχ κορίτσι, εγώ πάλι μισώ τις λαϊκές. Ζηλεύω όλα τα καλούδια, ειδικά τα λουλούδια, αλλά μισώ τη διαδικασία! Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου... δεν ξέρω γιατί. Κάνω καταναγκαστικό έργο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τότε να το αποφεύγεις!! με το ζόρι δεν γίνεται...εμένα μου αρέσει και η διαδικασία και τα προϊόντα τους

      Διαγραφή
  4. Mmm mirwdies foveres! Frouta, laxanika, elitses. An8rwpous pou gelane, pou gkriniazoun, pou fwnazoun. Oti 8es to exeis. Trelainomai gia voltes sth laikh...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι μυρωδιές και χρώματα,αλλά κυρίως οι ανθρωποι γελά στον και κεφατοι! Και το καλύτερο είναι όταν στα ψέματα σου λένε ωραία λόγια για να αγοράζεις έλα όμορφη κοπελια¨ και τέτοια...και ενώ ξέρεις ότι είναι μήπως και τσίμπησε ιός,κρυφοχαμογελας!

      Διαγραφή
  5. ΚΑΛΗΜΕΡΑ!
    ΒΡΕ ΤΙ ΠΡΟΚΟΜΕΝΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ; ΤΙ ΟΜΟΡΦΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΑΣ ΕΧΕΙΣ ΕΔΩ!!!!! ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΛΥΜΜΥΡΙΣΑΝ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ!!!!!!!!! ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΠΟΥ ΠΗΓΕΣ ΛΑΙΚΗ. ΕΓΩ ΨΙΛΟΒΑΡΙΕΜΑΙ......
    ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΣΕ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑ!
    ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΜΟΥ ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Εφη!τωρα πήρα και φωτογραφική μηχανή και χαίρομαι πολύ!μου την πήρε ο μπαμπάς της ζουζους.Ερχονται καινούργια
      Φιλια

      Διαγραφή
  6. φοβερη η ξεναγηση στην λαικη!εγω παλι ενω παντα ξεκιναω με τρελλη ορεξη για την λαικη οταν αρχιζω να φορτωνομαι και να μην χωρανε στο καροτσι , να σπρωχνει ο κοσμος κλπ τοτε αρχιζω να ζοριζομαι!!!καθε φορα λεω εν τω μεταξυ΄΄δεν προκειται να ξαναπαω ,τι χαζη ειμαι που φορτωνομαι ,και μετα παλι τα ιδια χαχαχ!!καλως σε βρηκα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες! Ε ναι μερικά ¨λαθη¨ μας αρέσει να τα κάνουμε πολλές φορές και δεν μαθαίνουμε ποτέ από αυτά! Δεν πειράζει, αν είναι ανώδυνα...είναι και γλυκά!

      Διαγραφή
  7. Ωραίες φωτογραφίες! Κάντες μεγαλύτερες! Γνώμη μου! Κιεγώ θέλω να κάνω την λαική εβδομαδιαία συνήθεια! όλο κάτι τυχαίνει. Ευτυχώς το καλοκαίρι κάνουμε μπαξε! Καλώς σε βρήκα!
    kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ευχαριστώ ευχαριστώ! Καλωσόρισες Κάθυ και σε ευχαριστώ για την συμβουλή.
    Και ο μπαξές καλός είναι όμως και δημιουργικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις